bismillah & salam
Blog ni memaparkan kisah-kisah dalaman kami sekeluarga, just untuk rujukan kami bila terkenang-kenang saat manis sebelumnya; sebab itu ia dijadikan LIMITED EDITION, hanya untuk pembaca dalam kalangan ahli keluarga dan sahabat handai sahaja.

Wednesday, September 2, 2009

BoSS LaMeR PaPa..


ini adalah Prof. Datuk Dr. Ismail Salleh yang baru meninggal dunia dan semua orang kenal...papa pun kenal sebab dia bekas boss papa semasa papa mengajar di Kolej Twintech di Sri Damansara, sekarang dah dapat status Universiti International Twintech dan lokasinya masih di S.D...papa kerja sini start 12 Julai 1999 dan berhenti 27 Disember 2002 kerana ke London untuk penyelidikan phd papa, so selama 3 tahun setengah ni banyak suka duka pahit manis berada di bawah boss Prof. Ismail...yang respectnya, beliau menjadi peransang untuk papa siapkan phd papa masa tu...iya la kan, dia dengan tak nampak pun boleh berjaya, takkan kita yang celik tak boleh berjaya hehee...last papa jumpa dia ialah tahun 2006 semasa present paper kat Evergreen Laurell Penang, walaupun buta, Prof masih kenal papa punya suara dan sempat la sembang dung..dang...dung..dang..

sebut pasal kerja..hari ni papa and the gang pi rumah sorang staf desasiswa yang dah berhari-hari tak datang kerja, bulan lepas saja hanya datang 4 hari...bulan sebelumnya datang 15 hari...bulan ni belum datang lagi, keilat betul...sayang la muda-muda dah main tuang kerja, so before tindakan lanjut dikenakan maka penyampaian by hand harus dilakukan, sebelum ni dah 2 kali surat register dihantar tapi terbiar sepi...so, kena pergi jugak la bertandang sat..itulah kan, bukan senang nak senang...melainkan jika tubuh syarikat sendiri, itu pun lagi bukan senang nak handle staf!

4 comments:

chekdenoor said...

Waduh.....pekerja yang tuang keje tu... ada masalah jiwa ker??... zaman ni ada ramai yang nak keje....dia dah ada keje...tak pandai jaga keje..... cam mana nak bahagia denga rezeki yang diterima.

Tinta Pendeta said...

banyak sangat masalah chekdee, org muda biasanya pengaruh rakan sebaya laa..tapi semua orang actually ada masalah, cuma how to handle the masalah itu yg penting..

saiful said...

kiranye p sana umah die..p basuh la ye..hehe..cuci minda.haha..
jwatan ape dia tu?tetap ke kontrak?
org len ramai lg nk masuk..hahaha

Tinta Pendeta said...

tak basuh doh, buat serahan jer...sambil sembang2 0

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin