bismillah & salam
Blog ni memaparkan kisah-kisah dalaman kami sekeluarga, just untuk rujukan kami bila terkenang-kenang saat manis sebelumnya; sebab itu ia dijadikan LIMITED EDITION, hanya untuk pembaca dalam kalangan ahli keluarga dan sahabat handai sahaja.

Tuesday, October 6, 2009

KonVoKeSyeN SePu


haa..inilah al-kisahnya, we all ke utara tanahair ni sebab meraikan konvokesyen pakcik mea iaitu pakpu aka pcikpu yang menerima skrol kosongnya bagi ijazah teknologi maklumat...tak bestnya pada hari tu, hujan sepanjang hari hingga terpaksa la we all possing di kawasan lindungan hujan iaitu depan library uum sahaja...bahagian kaki pun tak sedap sebab basah kuyup walaupun berpayung huhuhuu...ada jugak kelihatan beberapa kerat student dan famili yang bergambar di tengah hujan, sabau jer...hujan ni berterusan sampai la bila kami sampai penang di petang tu, dan berpecah dengan keluarga ayahlong kat sg. petani yang nak terus balik ke dungun..


sehari sebelumnya, kami sempat rewang ke kuala perlis mencari makan dan bersiar-siar ala parawisata..lagi pun jarak ke sini dari uum hanya setengah jam..


kat sini we all makan apa yang takde di tempat lain, so yang paling takde ialah siput ni...rasanya kureng lagi daripada kerang..apa pun, makan jer la..



ni la peserta rombongan besar kami ke k. perlis nim, mea pun sempat berposing dengan haziq yang bergaya sakan..


sebelum tu pada mula-mula sampai lagi, kami ke bukit kayu hitam untuk shopping-mopping hehee...boleh la banding-bandingkan harga pinggan mangkuk daripada correll ke carningware...murah jugak laa, dan okay la cuma kat sini kebanyakan orang thailand pun ramai datang, siap bayar duit siam lagi..


sepanjang 2 hari 1 malam di changloon ni..kami tidur di homestay yang disewa sepu, rumah teres kos rendah ni ada 2 bilik setengah, siap dengan tilam bantal tuala semua, okay la untuk kami melepak semalaman...

2 comments:

chekdenoor said...

Bestnyer....2011 yang chekdee nantikan...tunggu aisyah, naimah dan aloi konvo......lama lagi tu....

Makan siput....kang sakit perut tu

Tinta Pendeta said...

hehee...mesti gempak masa tu, semua konvo almost at the same time...mea jer byk be&*^ dan tidak sembelit lagi, mungkin sebab makan cendul pulut kat changloon...bagus jugak hehe!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin