bismillah & salam
Blog ni memaparkan kisah-kisah dalaman kami sekeluarga, just untuk rujukan kami bila terkenang-kenang saat manis sebelumnya; sebab itu ia dijadikan LIMITED EDITION, hanya untuk pembaca dalam kalangan ahli keluarga dan sahabat handai sahaja.

Monday, December 27, 2010

DafTaR PasTi


pastinya papa dan ibu fikirkan yang terbaik untuk anak-anaknya...maka bila usia begini, tiada lain yang perlu ditanam melainkan ajaran agama dahulu..awwalu al-din makrifatulLah...maka, papa dan ibu decide mea patut ke pasti (pusat asuhan tunas Islam) untuk mendapat didikan pertamanya..tempat ni tak jauh dari penempatan baru kami, just round the corner cuma sulit sedikit untuk masuk/keluar sebab ada traffic light berdekatan...perkhidmatan van disediakan.
.

ini la pakaian seragam damia nanti, full spect of busana muslimah except tak berstokin...mia sangat berminat nak pergi sekolah dan harap-2-nya minat ini sampai bila-bila...nampak bersemangat anak papa dan ibu ini sampaikan susah mau ditanggalnya baju ni selepas dipakai. nampaknya imej mea selepas 3hb. januari ini akan berubah...daripada berambut tocang, kepada berambut simpan di dalam tudung he3...
.

perkarangan sekolah mia nanti...kelihatan ibu tengah tawar-menawar bayaran sekolah supaya dikecualikan yuran dan mea disediakan segala keperluan belajar bertaraf 'anak menteri' hehee...merapu jer papa nim...saja la tanya, macam mana persediaan, silibus, exam, tuisyen, makanan, kantin dll...masa belajar di sini ialah 8.30 pagi hingga 2.00 petang dengan dua modul iaitu modul pasti dan modul iqra' + fardu ain...pasni leh la mea balik ajar adik wish baca iqra untuk disseminate ilmu itu...amin.

5 comments:

chekdenoor said...

Salam,

Selamat Tahun Baru 2011.
Mudahan kita semua sentiasa dalam keberkatan ALLAH.

Tinta Pendeta said...

Salam tahun baru k.noor, may God bless us ever...

Wasatiah Gurlzz said...

cute mute nyerrrrrr Mia!...comey sungguhhh....(",)..selamat menempuhi thn br dgn azam br wat Dr sekeluarga...

Tinta Pendeta said...

Hidayah, selamat berjaya juga utk awak dan carier baru...

Unknown said...

cutenya kakak mia...alhamdullilah kat msia senang je nak masuk kelas iqra nie...kat sini puas gak..kak ju register khalid kelas agama kat bawah rumah nie je..dah3 bln still tak ada apa2...tp dlm masa yg sama kak ju ajar mereka..sekarang nie kami selalu bawa mereka solat berjemaah...alhamdullilah bila kata get ready for solat..masing2 tau apa nak buat...tapi selalu adik ain lah..semua dia nak dulu kalau amik wudhu pun dia je nak dulu...tp sejuk sikit hati..walaupun mereka belum kusyuk mcm kita tapi mereka cuba juga mengikut

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin