bismillah & salam
Blog ni memaparkan kisah-kisah dalaman kami sekeluarga, just untuk rujukan kami bila terkenang-kenang saat manis sebelumnya; sebab itu ia dijadikan LIMITED EDITION, hanya untuk pembaca dalam kalangan ahli keluarga dan sahabat handai sahaja.

Monday, March 15, 2010

TetaMu Tak DisaNGKa


lain yang ditunggu, lain yang hadir..ingat tetamu dari Beserah yang datang weekend baru nim, rupenye tetamu yang jauh lagi iaitu dari London dan Melaka...pun begitu kami sekeluarga menerima dengan amat berbesar hati..memang tertunggu-tunggu bila makcik Yah nak mari bertandang ke teratak kami, tahun lepas kami dah mengunjungi Melaka semasa Mcik Yah pulang...kali ni rumah mea/wish diziarahi oleh Mak cik Yah London dan Mak Ngah Melaka (kakak mcik yah). Ibu takut-takut sebab jadi cheff kat dapaur, kut masak tak best maklum la Makcik Yah ni pandai masak..komen pun pandai hehee..

Mulanya pada pagi hari sabtu lepas, papa pagi-pagi dah ke pasar sebab esok lusa or tulat rumah kami akan menerima kunjungan tetamu dari beserah, so cari la lauk-pauk yang menarik sedikit..maklum la tetamu membawa rezeki dan rahmat ke dalam keluarga!
...tup-tup sedang papa dan mea bersiap nak ke ofis sat ambik barang yang tertinggal, dapat call dari kawan mengatakan Mcik yah ada kat Malaysia, dan kini berada di Nibong Tebal rumah mcik siah (kensal rice) kerana ada majlis kahwin anak saudara Macik Siah...Makcik Yah suruh datang ambil dia di sana, so petang tu, kami sekeluarga pi la ke sana iaitu di Permatang Keling, dan tidur la kat rumah ni selama 2 malam...semalam, kami bawa depa jalan-jalan ke Sg. Dua, Chowrasta, Batu Feringgi dan Hospital Kulim hehee...kenapa Hospital Kulim? haa...nanti citer lagi...

2 comments:

Unknown said...

eik...mother in law i dah sampai ke sana..dia tak tido rumah kak nik ke..dia memang ada cakap nak gie penang...macam mana dia ado komen apa2 ke ...

Tinta Pendeta said...

hehee...dia dtg mengejut, apa pun semua okey, komen bab makan biase la...mulanya dia nak tido umah kak nik, then bila kat sana dia tukar plan sebab katanya tak lena tidur pindah2 tempat tido, so tido la umah i 2 malam, tak kisah la di mana pun hehee...dia asyik risau tetamu di london yg takde org masak, biase la mcik yah ni...byk sgt pikior!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin