bismillah & salam
Blog ni memaparkan kisah-kisah dalaman kami sekeluarga, just untuk rujukan kami bila terkenang-kenang saat manis sebelumnya; sebab itu ia dijadikan LIMITED EDITION, hanya untuk pembaca dalam kalangan ahli keluarga dan sahabat handai sahaja.

Wednesday, October 13, 2010

Ala ruMahKu...



ermmm...progres menyiapkan rumah untuk diduduki dah beberapa minggu terbengkalai, ia bukan sahaja disebabkan pemilik rumah terlalu sibuk dengan aktiviti lain, bahkan ia juga disebabkan akaun simpanan sudah semakin hampir kehabisan, tempoh yang ada hanya kurang lebih 2 bulan sahaja lagi untuk masuk dan duduk...ermm sempat ker? rasanya nak buat yang utama dulu tapi apa yang utama (al-awlawiyyat) tu masih blurrrr huhuhuuu....
.
apa yang utama dalam kepala ni kadangkala bertukar-tukar...sama ada nak buat pagar dulu, or nak penuhkan rumah dengan pelbagai perabot yg still kosong esp. katil dan lembek, or nak buat tile parking, or nak buat tambahan owning? which which is my priority sering bertukar-ganti...apa pun, hujung minggu ni papa free hehee...projek pelajar minggu depan plop, so plannya nak gi tengok langsir rumah saing kat Kulim..kalau comel dan lote...papa nak ambik orang yang dia tempah la buat langsir kat sini ratik yang masih togel...segan la plok nak tutup dengan helaian akhbar je sliding ni kih3 (jangan marah jika ada jiran selang sebuah rumah terasa terkena hi3)...ada orang kata kain langsir mesti sama dengan kaler dinding...ermmmm...tak boleh ker nak wat kaler ceroh sket, biar tambah sinar pada feature wall yang kusam itu? nanti la tanya pada yang pakar...this is not my expertise area! I have to consult somebody...or anybody out there ada idea bernas dan lawa?

2 comments:

chekdenoor said...

Salam..... hehehe....memang isi poket menentukan segalanya..... heheheh .....

Buat kat dalam rumah dulu..... luar kemudian...heheheh.....

Langsir..... hmm... cari yang padanan tetapi biar warna gelap sikit..... tahan kotor...hehehe

macam pakar jer ...siap kasi tunjuk ajar...heheheh....sorry ya

Tinta Pendeta said...

wsalam...topat skali, isi poket mmg berkuasa hehee...so, utamakan yg dalam ekk...ikut cakap k. noor, yg luar tu okk dulu...penuhkan isi dalam dulu, esok gi cari org minta quotation langsir, biar gelap tapi menawan dan yang tak jenuh nak kena basuh sokmo he3..tq k.noor!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin