bismillah & salam
Blog ni memaparkan kisah-kisah dalaman kami sekeluarga, just untuk rujukan kami bila terkenang-kenang saat manis sebelumnya; sebab itu ia dijadikan LIMITED EDITION, hanya untuk pembaca dalam kalangan ahli keluarga dan sahabat handai sahaja.

Monday, February 16, 2009

DeBat DPNC


Salam semua...mea tengah bersantai ni depan taman kat depan umah mea, ni nak citer pasal debat antara desasiswa yang papa juga terlibat huhu...sian mea, papa janji nak bawa keluar jalan2 petang sabtu lepas sampai janji tinggal janji...nasib baik petang semalam papa bawa pi Bukit Jambul, kalau tak mea sure mengamuk kat ibu hehe...DPNC stand for Debat Piala Naib Canselor yang cuba direbut oleh 12 pasukan desasiswa di seluruh USM termasuk dari Kampus Kubang Kerian dan Nibong Tebal...


Tahniah pada pasukan Desasiswa Aman Damai, desa papa yang berjaya mara ke peringkat final yang diadakan di Dewan Budaya...pertarungan memang sengit dengan margin 1.75, Aman kalah di tangan desasiswa Restu huhu...takpe la takde rejeki, dapat la aman damai Naib Johan...tahniah kat pasukan aman damai yang berusaha bertungkus lumus sampai lewat malam dan awal pagi menyediakan bahan-bahan untuk didebatkan!


Ini peringkat semi final yang diadakan di DKU...kat sini aman damai berjaya mengalah desasiswa Indah Kembara..walaupun juak-juak indah kembara yang datang cukup ramai khususnya anggota palapes depa, namun semangat dan kefasihan debat pihak aman damai berjaya meranapkan mereka...salute!



Bagi peringkat acara liga debat, ia diadakan di BT (bilik tutorial) dan memang penat...as hakim pun papa rasa macam nak rak jer, apatah lagi pendebat...ada 5 pusingan liga di mana mereka terpaksa bertarung 5 kali untuk mengumpul mata ke peringkat semi-final...semalam dan sehari suntuk, ini la pasai papa gagal entertain mea petang sabtu baru ni hehe, sori anak papa! papa dah ganti petang ahadnya...hehe

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin