bismillah & salam
Blog ni memaparkan kisah-kisah dalaman kami sekeluarga, just untuk rujukan kami bila terkenang-kenang saat manis sebelumnya; sebab itu ia dijadikan LIMITED EDITION, hanya untuk pembaca dalam kalangan ahli keluarga dan sahabat handai sahaja.

Wednesday, June 2, 2010

ANniverSary ke04


1.6.2006-1.6.2010 adalah merupakan tarikh keramat tapi biasa sahaja, sebab bukan ada hikmat dan kuasa apa-apa pun hehee...cuma tarikh ini penting bagi kami sebagai memori dan untuk 'ulang ingat' pada majlis akad nikah yang diterima oleh papa daripada jurunikah untuk menjaga ibu sebagai isteri papa di mana majlis ini telah diadakan di masjid geliga, kemaman. Pada tarikh inilah juga, 4 tahun yang lalu sepupu papa juga berkahwin..awal sedikit daripada majlis akad nikah papa dan ibu, dan kini beliau telah kembali ke rahmatulLah tanpa sempat mendapat zuriat, inna liLlah wa'inna ilayhi raji'un.
.
Actually bila anniversary ni, orang akan fikirkan apa 'hadiah' dan apa 'makan spesel' yang dienjoy oleh pasangan tersebut. So, apa yang kamu dah buat 'papa'? hehee...nothing! just nothing except beli burger untuk ibu pada malam tadi! Tapi sebenarnya ada something untuk ibu, takde sambutan dan 'ulang-ingat' macam ni pun ada something untuk ibu..as tukang picit, tukang masak, tukang kemas, tukang jaga anak dan lain tukang yang ibu buat dalam keluarga nim...cuma not tukang kayu hehee...papa dah belikan hadiah in advance untuk ibu sebenarnya kira-kira sebulan yang lalu, iaitu perfume terbaru! [sebab ada jusco sale hi3]...ibu juga telah diberikan pakej insurans yang spesel bersama anak-anak demi perlindungan luar jangka...akhir tahun ni plak, papa dah 'book' pakej percutian dan pershoppingan ke luar negara untuk ibu...so, kira banyak doh ni pakej 'ulang-ingat' bagi menghayati tempoh perkahwinan ini dan semuge semuanya diberkati!

4 comments:

Wasatiah Gurlzz said...

hapi anniversary!.....semoga ALLAH merahmati kebahagian keluarga Dr smpai ke akhir hayat..ameen...doakan sya akan bahagia sprti keluarga Dr juga yer....hehehehe...

p/s: tgh tension ngan kengkwn yg br hbis disertasi td..huhu

Tinta Pendeta said...

Terima kasih NurHdyah...insya-Allah amin...kalau tension, pergi la release..dengan jalan2, makan2tido2, ..he3

saiful said...

oo..dh bln 6 ?cepat ...hoho..
papehal tahniah la ye..
hehe...

mu balik kg gak ke?wah..best ramai2..jelous..huhu...x pat cuti.

Tinta Pendeta said...

aik, xkena kawal dah ke?mea n wish dah sapa tambah garib td he3

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin