bismillah & salam
Blog ni memaparkan kisah-kisah dalaman kami sekeluarga, just untuk rujukan kami bila terkenang-kenang saat manis sebelumnya; sebab itu ia dijadikan LIMITED EDITION, hanya untuk pembaca dalam kalangan ahli keluarga dan sahabat handai sahaja.

Friday, October 8, 2010

SabaTiKal

"Tarikh tutup untuk permohonan sabatikal ada 7 hari lagi!. Jawapan daripada universiti yang ingin dikunjungi belum mendapat maklumbalas. Betulkah keputusan ini? Betul ke aku nak pergi ni? Kalau betul. mestikah 9 bulan?" Inilah persoalan yang bermain-main di benak ini beberapa minggu kebelakangan ini. Nasib baik kerani bagitau yang memadai disertakan borang permohonan yang dihantar sebagai tanda telah memohon. So, papa tak kisah la macam ni.
.
Apa dia sabatikal itu korang cari sendiri hehee...tapi bagi pensyarah, ini la peluang dan ruang untuk menarik nafas baru di tempat baru...tapi masih meneruskan rutin yang sama dalam dunia akademik ini iaitu sama ada "you publish or you perish!" Tau takpe...Harapnya, ini la keputusan terbaik sekalipun kos kewangan sedikit menggugat di kala itu, maklum la plan nak bawa seisi keluarga.

4 comments:

chekdenoor said...

Salam,

Nak kena g mana 9 bulan ni??

Tinta Pendeta said...

Plannya London lagi hehe...1 may 2011 start k. noor he3

Wasatiah Gurlzz said...

salam...ala, bestnya...9 bulan?...mungkin sya pun dh hbis blaja dah kot time tuu (insyaALLAH)...bwk family skali la nnti eik...ekeke

Tinta Pendeta said...

9 bulan kejap je hidayah, nak bawa famili rasa cuaca sejuk di UK saja...jgn lupa mohon kat UTAR, kalau dpt interview let me know, blh saya call my fren tu dulu...leh ejas...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin