bismillah & salam
Blog ni memaparkan kisah-kisah dalaman kami sekeluarga, just untuk rujukan kami bila terkenang-kenang saat manis sebelumnya; sebab itu ia dijadikan LIMITED EDITION, hanya untuk pembaca dalam kalangan ahli keluarga dan sahabat handai sahaja.

Saturday, May 21, 2011

MaKaN ApA



sedap demo makey tu..dok kelih belakey doh hehee...ambo nok citor bak makey ni skali...nak-nak ari kito makey..pagi, tengahari, petey dan maley...sumbak sokmo tapi dok tehey lamo, pah pah nok isi pulok...bakpo gak dok bulih suak skali pahtu kiro kenyey sapa ko buley depey pulok, dok la payoh abih maso ko makey jah..pahtu jimak jugok maso gi pasar, maso masok dan maso tunggu nasi turun ke peruk...macey ado jor loceng kabor bile taing nok keno isi peruk, kadang-kadang yer mari bunyi cerruk kat perut, ceyy doh tuu lapor doh tu saing...itu la tabiak hok dok leh nok kehel doh...kalu la maso makey ni kito isi dengan menaip, banyok doh kito boleh taip, cu congak kalu sari kito peruntuk 3 jey untuk makey dan kito ganti dengan naip..wehh, banyok kakloh doh buleh...mungkin 5-10 page buleh doh dengan analisis dan rujukey skali...kalu naip sajo, 30 page barrang jah tuu...kalu kiro tolok jugok maso kelih fb dan tengok csi, hawai 5-0 dan lain-lain...weh laaa koho banyok buleh naip..so insaf-insaf laa...isi la maso anda hok pekdoh sket heheee...ambo nok nasihak ke ambo jah ni...bukak sokmo pc tapi duk wat mende laing, pahni nok tengok maharajalawak pulok hi3....doh soh beng starang baroh doh....


.


okay, anda boleh betulkan semula kedudukan lidah anda. betul la kan, kalau dikirakan sebenarnya masa yang diberikan kepada kita 24 jam sehari ni sudah begitu banyak...dan mampu diuruskan kerja harian mengikut kemampuan dan upaya kita sebagai manusia yang juga perlukan rehat, riadah dan ronda-ronda...namun banyak peruntukan tersebut tidak kita allocate-kan dengan sewajarnya hingga menjadikan ada hari tertentu kita, berlalu begitu saja. kekadang terfikir di penghujung siang; apa yang dah aku buat hari ini? in term of kerja...in term of ibadat...in term of pengisian ilmu dan in term of happy family? so mari la ikut saya, kita mula menguruskan masa kite dengan baik dan terancang...amin.

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin