bismillah & salam
Blog ni memaparkan kisah-kisah dalaman kami sekeluarga, just untuk rujukan kami bila terkenang-kenang saat manis sebelumnya; sebab itu ia dijadikan LIMITED EDITION, hanya untuk pembaca dalam kalangan ahli keluarga dan sahabat handai sahaja.

Saturday, April 26, 2008

Mea KesemBelitan


Bangun pagi tadi mea kesembelitan, diteran..teran..tapi hampagas jer yang keluar huhu..masa sebelum mandi mea teran, masa sedang mandi pun mea teran, and even selepas mandi mea masih meneran..riak dan reaksi mea sangat jelas yang dia sedang meneran tapi sedikit jua yang keluar...ibu dan papa merumuskan bahwa mea kesembelitan...mea plak menangis jer bila keteranannyer semua tidak menjadi, mea hampa dan kecewa...masa sepatutnya tidur pun mea menunjalkan kakinya dalam buaian, sebab masih meneran rupanya...

akibat kesianan, lalu papa dan ibu membawa mea ke klinik panel, kat sana mea tidak pula meneran, maybe malu kat doctor machoo yang dijumpai mea walaupun 'mengelip' rupanya ahaks! balik rumah, bagi ubat yang telah ditentukan, dan mea lagi meneran hingga dia tertidur...bangun tidur, mea berjaya mengeluarkan 'dua ketul' yang dia ingin keluarkan sejak pagi tadi, semua orang tak ingin 'benda 2 ketul' tu...papa dan ibu juga menyapu minyak spesel kat tempat mea teran tadi to ensure semua 'teran' selepas ni lebih menjadi, sukses gitu..after that..mood mea baru la okay, leh merangkak dan meneroka sudut-sudut dalam rumah ni tanpa lagi 'meneran' hehe...tidur untuk third pun dah nampak penuh gaya, dengan tangan ke atas dan kaki bersilang, the end.

Foto-foto terbaru Mea semalam dan kini..


suke nau duduk bersimpuh anak dare ambe ni..


sofa climbing instead of wall climbing


Mea masih status lama "merangkak", takut nak berjalan lagi..

[pihak pengurusan ingin merakam time kaseh kat Cik Lah kerana sudi meminjamkan digi-camnyer utk Mea bergaya..syukriya!]

1 comment:

Kaklong Syikin said...

salam,

siannya mea, betul, cara traditional tu banyak membantu. dia suka makan limau tak? or betik? kalau suka, dua buah ni mudah lawaskan buang air besar.

mea jangan lupa shopping bebanyak ya.

ofis papa mea tu mcm ofis lecturer pompuan la pulak..kemas gitu :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin